Energigivare!

Tänkte knyta an till mitt förra inlägg om energitjuvar och de frågor och reflektioner jag fått kring detta – och i stället fokusera på energigivarna. Alltså sådant som i stället för att ta, ger kraft och energi!

Vill härmed dela med mig av min alldeles egna hemsnickrade energilista (och jag tror inte att den skiljer sig nämnvärt från hur vems som helst lista skulle kunna se ut…).

Vissa av följande aktiviteter kan visserligen vara jobbiga och energikrävande så länge de pågår, men över tid ger de mer än vad de tar…

·         Yoga

·         Jogging

·         Sex

·         Dans

·         Städning (ja, det ska stå med!)


Lätt att lista upp, men svårare att definiera…och att få till!  

Vid en första anblick ser listan enkel och självklar ut, men så enkelt är det inte, skulle jag vilja påstå… Viss ansträngning…och några investeringar…krävs för garanterat resultat…

Nämligen:

·         Tiiid för yoga (eller meditation)…minst fyra timmar i veckan!

·         Pronationsförstärkta, väl utprovade skor och cerisa eller möjligtvis gröna joggingkläder (viktigt för glad-känslan!)

·         En passionerad kärlekspartner (eller om du så föredrar, enbart älskare…)

·         Partyglada och danssugna väninnor, alltid redo för en natt på stan!

·         Väldresserade barn, som intuitivt förstår en livsnjutande mammas behov och instinktivt gör sin (över)beskärda del av hushållsarbetet – med ett ständigt leende på läpparna…


Ett litet dilemma är förstås att få plats med allt det här i ditt liv utan att stressa, men detta löser du lätt genom att jobba mindre. Se alltså till att tjäna mesta möjliga pengar, på minsta möjliga tid!

Lätt som en plätt, eller hur!



 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0