Minnen

"Ägna dig en stund åt att hämta fram några minnen ur ditt liv. Varför minns du just detta?"

Så skriver Marianne Hallberg i sin fantastiska bok Sagan om sanningen, en sammanhängande värld.

Men när jag försöker lyda uppmaningen så händer...ingenting! Har jag så dålig kontakt med mina känslor (för det är dessa som skapar minnen) att jag inte ens har några minnen?!

Nej det vägrar jag tro... Men ibland kan de sitta väldigt långt inne! Känslorna, menar jag. Och då tar det en lång stund att hitta minnena...

En bra övning, alltså - att hämta fram minnen och att också sedan fråga sig varför det är just dessa minnen som kommer upp och vad de vill säga dig...

Testa själv! Och dela gärna dina reflektioner!

Tänk också på att leva så att du samlar på dig goda minnen...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0